Sunday 20 November 2011

SONATA RINDU

  

jika hty ingin brbicara
pndglh ke langit
lihtlh pd bintg yg pling terang sinarnya
di situ ada aku
yg tdk jemu mghiburknmu
dgn grau senda
dgn gelak ketawa


kala jiwa brduka
pndglh ke ufuk timur
lihtlh mntari yg galak mnyinar
disana juga ada aku
yg tdk jemu mengubat kesedihnmu
dgn semangatku
dgn kasihku


bila sanubari diterpa rindu
sebutlah namaku
nescaya aku hadir menyirnakanmu
dgn snyumku
dgn sygku


aku buknlh bintg yg sntiase berkelip terang
aku juga bukan mentari yg sntiase brsinar megah
kerna mlm psti mengundur diri diganti siang
kerna awan psti mnutup sinar kala hujn dtg


aku insan biasa
punya naluri punya perasaan
aku tdk blh brjnjy dgn kudratku
bhwa aku akn sntiase ada dsisimu
tpy aku blh brjnjy dgn jiwa ragaku
bhwa aku mmpu mnemanimu dlm stiap langkah


pintaku
jgn sesekali kau jauh dariku
jgn sesekali kau duka kernaku
jgn sesekali kau luka sebabku


kerna
aku sntiasa inginkn
kau bhgia disampingku
kau bhgia disisiku
kau ria brsmeku


ketahuilah
tanpamu aku
tdk bisa menghirup udara segar
tdk tegar melangkah gagah
tdk daya berdiri tegak


                            kerana kamu adalah 


                  






No comments:

Post a Comment