Wednesday 18 July 2012

COOKING TIME :)


pizza yang dah dikebas orang ."
*assalamualaikum*

selamat malam kawan2..hah!da pukul 3 pagi?aku still tak dapat nak lelapkan mata lagi..ntah kenapa lar susah sangat mata ni nak lelap..da lar esok sekolah..hurm :(
da alang2 tak boleh tidur,baik bukak blog kejap update entri sal petang tadi..
satu reseppi yang paling mudah dan cepat..konfirm cedapp punya..
try la korang wat..


bahan-bahannya:

*doh pizza (hehe aku gune doh yang segera jew..senang nak buat..xlar leceh sangat)
*sos prego ( perisa tomato n mushroom)
*mozarella
*tomato dipotong dadu(tak letak pon takpe)
*capsicum hijau (potong danjang2 sedikit)
*popcorn ayam dipotong dadu (aku gune cap ayam mas jew)

cara-caranya:

firstly,keluarkan doh dari peti sejuk.. n then letak sos prego sebanyak mana yang anda suka,klau nak lagi pedas taruk banyak2..
kemudian taburkan capsicum & tomato yang telah dipotong dadu tadi..
pastu letakkan popcorn ayam sebanyak mana yang anda suka n lastly taburkan mozarella sebanyak mungkin c0z lagi banyak yang anda letak,lagi sedap pizza tu..
korang bakar lar lam oven selama 10 minit sahaja..
takut hangus pulak lame2..

haaa..da ciap..senang kan..aku maen campak jew bahan2 yang ada lam peti sejuk..bahannya pun tak banyak..just amek apa yang ada..kalau nak sedap lagi,korang taruk lar pape pon yang korang suke..letak hotdog yang dihiris bulat2 pon sedap..

tengok tu adik2 aku ni..awal diorang rasmi pizza tuh..
key la,itu saje yang dapat aku kongsikan pada hari ni..

No comments:

Post a Comment